Najbliższa przyszłość

Witaj! Mój blog działa od niedawna. Mam dopiero kilka postów ale staram się ciągle dodawać nowe zagadnienia związane z nauką rysowania. Oto tematy postów które mam opracowane i zamierzam dodać je w najbliższej przyszłości:
-RYSOWANIE ROŚLIN Detal
-RYSOWANIE ROŚLIN Tekstura
-RYSOWANIE WODY Struktura
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.1
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.2
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.3
-RYSOWANIE WODY Łodzie
-RYSOWANIE WODY Kolor
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Grupa
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.1
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Małe dzieci
-RYSOWANIE LUDZI Dłonie
-RYSOWANIE LUDZI Portret
-RYSOWANIE LUDZI Półprofil
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Proporcje
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Mordki
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Tekstura
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Kolor
+
PRZYDATNE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z RYSOWANIEM

Jeżeli ktoś potrzebuje jakiegoś tematu wcześniej niż jest w kolejce to proszę napisać w komentarzach lub na e-mail siedleckii13@gmail.com

poniedziałek, 23 maja 2011

RYSOWANIE MARTWEJ NATURY Tonacja

Artysta nawet w rzeczach codziennego użytku potrafi odkryć coś szczególnego. Dobrze nam znane kuchenne przedmioty z metalu dostarczają wystarczająco dużo materiału do studium tonacji. Postaw gładkie, błyszczące, odbijające światło metalowe garnki naprzeciwko czajnika o głębokiej matowej czerni, a otrzymasz wyrazisty kontrast między światłem a cieniem.

SZTYFTY AKWARELOWE
Jeżeli kreski sztyftów akwarelowych na białym papierze rozetrze się ostrożnie wilgotnym pędzelkiem, powstaną wyraziste kontrasty- taka technika jest idealna do przedstawiania metalu.
1. Sztyftem akwarelowym naszkicuj starannie kontury przedmiotów. W miejscach przeznaczonych na refleksy światła zachowaj biel papieru. Wymodeluj tony pośrednie za pomocą lekkiego, swobodnego cieniowania, natomiast ciemniejsze gęstym szrafowaniem.

2.  Miękki pędzelek zanurz w czystej wodzie, a następnie lekko strzepnij. Podczas malowania zwróć szczególną uwagę na to, aby woda nie dostała się na niezamalowane połacie papieru przeznaczone do zaznaczenia odbłysków światła.





WĘGIEL I BIAŁA KREDA
Tutaj artysta rysował węglem i białą kredą na szarym papierze. Ta kombinacja oferuje szerokie spektrum tonacji, korzystne dla przedstawienia metalowych powierzchni. Głęboko czarna kreska węglem daje nasycone odcienie, podczas gdy biała kreda umożliwia lśnienie refleksów światła i subtelną tonację. Naszkicuj aranżację węglem, a następnie zacieniuj ciemniejsze partie. Zwróć uwagę na to, aby nie ścierać nad obrazem pyłu węglowego. Na koniec, mocno naciskając kredę, nanieś kilka refleksów światła. Do ponownego pociągnięcia krawędzi użyj białego sztyftu pastelowego oraz sztyftu węglowego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz