Najbliższa przyszłość

Witaj! Mój blog działa od niedawna. Mam dopiero kilka postów ale staram się ciągle dodawać nowe zagadnienia związane z nauką rysowania. Oto tematy postów które mam opracowane i zamierzam dodać je w najbliższej przyszłości:
-RYSOWANIE ROŚLIN Detal
-RYSOWANIE ROŚLIN Tekstura
-RYSOWANIE WODY Struktura
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.1
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.2
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.3
-RYSOWANIE WODY Łodzie
-RYSOWANIE WODY Kolor
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Grupa
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.1
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Małe dzieci
-RYSOWANIE LUDZI Dłonie
-RYSOWANIE LUDZI Portret
-RYSOWANIE LUDZI Półprofil
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Proporcje
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Mordki
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Tekstura
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Kolor
+
PRZYDATNE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z RYSOWANIEM

Jeżeli ktoś potrzebuje jakiegoś tematu wcześniej niż jest w kolejce to proszę napisać w komentarzach lub na e-mail siedleckii13@gmail.com

czwartek, 19 maja 2011

RYSOWANIE KRAJOBRAZU Detal

Artystów nie zawsze inspirują rozległe krajobrazy, częstokroć są to niewielkie detale. Nawet najbardziej prozaiczny element krajobrazu można przedstawić w niebanalny, intrygujący sposób. Zwróć uwagę na niezwykłe, osobliwe wzory, struktury i formy. To sękate drzewo rosnące na kamienistym podłożu jest niepowtarzalne w formie, strukturze i kolorze.

WODOROZPUSZCZALNY ATRAMENT I WODOROZPUSZCZALNE KREDKI

Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby dokonując studium detalu zastosować różnego rodzaju materiały rysunkowe, zwłaszcza że będziecie mogli wtedy wypracować szczególne cechy motywu. Tutaj artysta sięgnął po czarny atrament, którym wymeldował formy oraz partie światła i cienia. W dalszej kolejności rozpuścił kreski lekko zwilżonym pędzelkiem i wodorozpuszczalnymi kredkami położył kolor.

1. Bez sporządzania wstępnego szkicu ołówkiem narysuj widok piórkiem. Ponieważ macie przed sobą obiekt stanowiący fragment natury, to podstawowym założeniem z pewnością nie powinna być absolutna dokładność. Większe znaczenie ma w tym przypadku nastrój, jaki stworzycie w swoim obrazie.

2. Zbuduj tonację obrazu metodą szrafowania prostego i krzyżowego. Praca z piórkiem wyklucza możliwość wytarcia błędów gumką. Z tego względu należy bardzo ostrożnie intensyfikować tonację. Zaczynajcie od jasnych kolorów, dodając stopniowo coraz ciemniejsze.

3. Dodaj głębi ciemnym partiom. Pomyśl o tym, że staną się jeszcze ciemniejsze, kiedy później rozcieńczycie kreski pędzelkiem. Niektóre fragmenty powinny zachować biel papieru, dzięki temu wydobędziesz kontrasty.

4. Miękkim, lekko zwilżonym pędzelkiem, zamoczonym w atramencie, opracuj poszczególne partie rysunku. Zastanów się, które miejsca powinny zostać białe, jednocześnie zaś zwróć uwagę na to, aby farba się nie rozpływała. Pamiętajcie, że wilgotne partie obrazu przyjmują lżejszą tonację. Lekko nasącz wodą tylko te miejsca, które mają otrzymać tony pośrednie lub ciemne.

5. Zastosowanie wodo rozpuszczalnych kredek zdynamizuje obraz. Można tu użyć kredek akwarelowych, lecz bardziej intensywne tradycyjne kredki lepiej kontrastują z ciemnym atramentem. Ponieważ w tym przypadku kolory mają ożywiać obraz, kresek wykonanych kredkami nie rozcieńcza się wodą. Posługując się zredukowaną do minimum paletą barw, narysuj liście. Przedstawiając je, należy interpretować- wybrane kolory nie muszą koniecznie naśladować natury. Wykończ rysunek, znacząc refleksy światła białą kredą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz