Najbliższa przyszłość

Witaj! Mój blog działa od niedawna. Mam dopiero kilka postów ale staram się ciągle dodawać nowe zagadnienia związane z nauką rysowania. Oto tematy postów które mam opracowane i zamierzam dodać je w najbliższej przyszłości:
-RYSOWANIE ROŚLIN Detal
-RYSOWANIE ROŚLIN Tekstura
-RYSOWANIE WODY Struktura
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.1
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.2
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.3
-RYSOWANIE WODY Łodzie
-RYSOWANIE WODY Kolor
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Grupa
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.1
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Małe dzieci
-RYSOWANIE LUDZI Dłonie
-RYSOWANIE LUDZI Portret
-RYSOWANIE LUDZI Półprofil
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Proporcje
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Mordki
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Tekstura
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Kolor
+
PRZYDATNE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z RYSOWANIEM

Jeżeli ktoś potrzebuje jakiegoś tematu wcześniej niż jest w kolejce to proszę napisać w komentarzach lub na e-mail siedleckii13@gmail.com

poniedziałek, 23 maja 2011

RYSOWANIE MARTWEJ NATURY Światło cz.1

Przezroczyste szkło stanowi dla artysty temat niezwykle interesujący. Szczególny wdzięk ma szkło barwione dzięki fascynującym efektom świetlnym i pozornym krzywiznom, jakie daje. Czasem namalowane takie proste i czyste naczynie może tak wiernie imitować rzeczywistość, że chciałoby się z niego napić. Komponując martwą naturę ze szkłem, uważaj na przekroje naczyń. Najpierw ustaw obiekt, który ma znajdować się na pierwszym planie, a następnie, na podstawie tej przykładowej wielkości, znajdź odpowiednią pozycję dla innych wchodzących w skład kompozycji.

SZTYFTY PASTELOWE
Kieliszki i butelki w tym ćwiczeniu zostały narysowane sztyftami pastelowymi. W tej technice można pracować tak precyzyjnie jak ołówkiem, wykorzystując niezwykłą intensywność barw.
1. Zaczynając od pierwszego planu, pionowymi liniami zaznacz środkową oś każdego obiektu; w ten sposób uzyskuje się symetrię. Naszkicuj dno, otwory i szyjki butelek poziomymi, czarnymi liniami pomocniczymi. Wewnątrz tej siatki narysujcie elipsy.

2. Dopracuj formy butelek i kieliszków. Uzupełnij detale, takie jak na przykład dzióbek dzbana, a także poziome linie w tle.

3. Przechodzimy do kolorystyki. Tam, gdzie widziałeś/ widziałaś odblaski światła, papier powinien delikatnie przeświecać. Zwróć uwagę na odbicia, jasne i ciemne miejsca oraz na deformacje spowodowane załamywaniem się światła, jak choćby to, które wytwarza dzban przejrzystego szkła.

4. Stopniowo buduj kolory, tonacje i cienie. Na koniec, białą kredką pastelową zaznacz na powierzchni kieliszków refleksy iskrzącego się światła. Przyjrzyj się dokładnie: przezroczysty dzban i kieliszki zmieniają tonację zielonych obiektów.



1 komentarz:

  1. Bardzo fajne,ciekawe,przydatne informacje,a zarazem przyjemne dla czytelnika.Z pewnością będę go odwiedzała i dodaję do siebie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń