Wybierając motyw, zawsze zwracaj uwagę na interesujące kontrasty i powtarzające się formy. Tutaj formę kamieni w murze odnajdujemy w przestrzeniach pomiędzy sztachetami płotu. Ich pionowe słupy upodobniają się do pni drzew. Między pionowymi i poziomymi liniami obrazu została zachowana równowaga. Słońce oświetla drogę, a zarazem tworzy wyważony stosunek ciemnych tonów na murze, ogrodzeniu i pniach drzew.
WĘGIEL I BIAŁA KREDA NA KOLOROWYM PAPIERZE Węglem i białą kredą można szybko uchwycić motyw na kolorowym papierze. W zależności od tego, jaki nastrój pragniecie oddać, wybierz papier w kontrastowej tonacji lub w neutralnym odcieniu brązu względnie szarości.
|
1. Przedstawiając najciemniejszą tonację, użyjcie węgla. Narysujcie najważniejsze elementy: ogrodzenie, mur oraz ocienione zbocze w tle. Pierwszy plan zaznaczcie kilkoma poziomymi kreskami. W tym przypadku zbyt duża liczba detali zakłóca kompozycje i osłabia siłę wyrazu. |
|
2. Na tym rysunku biel powinna tylko akcentować grę światła i cienia i ożywiać całą kompozycję. Przewidziane dla bieli partie obrazu swobodnie zakreskujcie kredą, dzięki temu powstaną różnorodne struktury. Liście na zboczu i drodze zaznaczcie za pomocą drobnych cętek, szersze kreski wyjaśniają, w którym miejscu padają na drogę promienie słońca. Pozycję słońca możemy rozpoznać po jasnych refleksach światła na płocie, równocześnie zaś w ten sposób został podkreślony zarys poszczególnych sztachet. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz