Najbliższa przyszłość

Witaj! Mój blog działa od niedawna. Mam dopiero kilka postów ale staram się ciągle dodawać nowe zagadnienia związane z nauką rysowania. Oto tematy postów które mam opracowane i zamierzam dodać je w najbliższej przyszłości:
-RYSOWANIE ROŚLIN Detal
-RYSOWANIE ROŚLIN Tekstura
-RYSOWANIE WODY Struktura
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.1
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.2
-RYSOWANIE WODY Kompozycja cz.3
-RYSOWANIE WODY Łodzie
-RYSOWANIE WODY Kolor
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Tonacja cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Detal cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Kontrast cz.2
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.1
-RYSOWANIE BUDYNKÓW Perspektywa cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Grupa
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.1
-RYSOWANIE LUDZI Postać cz.2
-RYSOWANIE LUDZI Małe dzieci
-RYSOWANIE LUDZI Dłonie
-RYSOWANIE LUDZI Portret
-RYSOWANIE LUDZI Półprofil
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Proporcje
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Mordki
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Tekstura
-RYSOWANIE ZWIERZĄT DOMOWYCH Kolor
+
PRZYDATNE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z RYSOWANIEM

Jeżeli ktoś potrzebuje jakiegoś tematu wcześniej niż jest w kolejce to proszę napisać w komentarzach lub na e-mail siedleckii13@gmail.com

środa, 18 maja 2011

RYSOWANIE KRAJOBRAZU Forma

Wybierając motyw, zawsze zwracaj uwagę na interesujące kontrasty i powtarzające się formy. Tutaj formę kamieni w murze odnajdujemy w przestrzeniach pomiędzy sztachetami płotu. Ich pionowe słupy upodobniają się do pni drzew. Między pionowymi i poziomymi liniami obrazu została zachowana równowaga. Słońce oświetla drogę, a zarazem tworzy wyważony stosunek ciemnych tonów na murze, ogrodzeniu i pniach drzew.
WĘGIEL I BIAŁA KREDA NA KOLOROWYM PAPIERZE
Węglem i białą kredą można szybko uchwycić motyw na kolorowym papierze. W zależności od tego, jaki nastrój pragniecie oddać, wybierz papier w kontrastowej tonacji lub w neutralnym odcieniu brązu względnie szarości.
1. Przedstawiając najciemniejszą tonację, użyjcie węgla. Narysujcie najważniejsze elementy: ogrodzenie, mur oraz ocienione zbocze w tle. Pierwszy plan zaznaczcie kilkoma poziomymi kreskami. W tym przypadku zbyt duża liczba detali zakłóca kompozycje i osłabia siłę wyrazu.

2. Na tym rysunku biel powinna tylko akcentować grę światła i cienia i ożywiać całą kompozycję. Przewidziane dla bieli partie obrazu swobodnie zakreskujcie kredą, dzięki temu powstaną różnorodne struktury. Liście na zboczu i drodze zaznaczcie za pomocą drobnych cętek, szersze kreski wyjaśniają, w którym miejscu padają na drogę promienie słońca. Pozycję słońca możemy rozpoznać po jasnych refleksach światła na płocie, równocześnie zaś w ten sposób został podkreślony zarys poszczególnych sztachet.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz